Log ind

Log ind med bruger

Bemærkning
  • Lack of access rights - File 'http:/scontent.faal2-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/21765777_1416946645008881_439690442629171213_o.jpg'
  • Lack of access rights - File 'http:/scontent.faal2-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/21765777_1416946645008881_439690442629171213_o.jpg'
  • Lack of access rights - File '/images/sponsorer/just_health.jpg'
  • Lack of access rights - File '/images/sponsorer/just_health.jpg'

Nyheder

Studietur til Ungarn

Om et ½ år – i uge 28 - står to klubber i Ungarn for JWOC, og i den forbindelse er der mulighed for at tage til Ungarn og se, hvordan de griber tingene an og deltage i publikumsløb.
JWOC 2018 foregår d. 8-14/7 2018 (www.jwoc2018.hu). JWOC Tour 2018 (publikumsløb) foregår d. 10-14/7 2018 (www.jwoctour2018.hu).
Frivillighedskoordinatorer og styregruppen for JWOC 2019 synes det ville være særdeles givtigt, hvis vi som klubmedlemmer kommer ned at ser og mærker, hvordan et junior VM foregår. Der vil nok både være mulighed for at komme ind bag kulisserne, heppe på det danske juniorlandshold og selv komme ud at løbe i spændende ungarsk klitterræn. Se bulletin 1 for priser og tilmelding.
Event-centeret for JWOC Tour er i Kiskunhallas på en campingplads med bl.a. termalbade. Det ligger ca. 60 km fra stævnecenter til JWOC, men tæt på terrænerne.
Styregruppen vil sponsorere o-løbstrøjer til klubmedlemmer, der deltager ved JWOC 2018. Der vil ikke være yderligere økonomisk kompensation til de klubmedlemmer, der vælger at tage på studietur til Ungarn. Det er pt. forholdsvis billigt at bestille flybilletter til Budapest, men det vil også være muligt at køre i bil/tog.
Vi laver ikke fælles tilmelding, men hører gerne fra Jer om I regner med at tage derned – og hvilken størrelse trøje, I skal have. Udfyld skemaet på https://goo.gl/forms/xxjRBZQZIoXl3aDA2. Vi skal have tilbagemelding seneste 26. april. Man kan tilmelde sig publikumsløbet billigt frem til 30. april, derefter bliver det dyrere.

Mini- og børnetræning

Forårsopstart Mini- og Børnetræning

Foråret ser endelig ud til at være på vej og dermed er det også endelig tid til opstart af mini- og børnetræning.
 
Vi starter forårs sæsonen op på mandag d. 9. april. Vi mødes som sædvanligt klokken 16.30 til fælles opstart i klubhuset. 
 
Som sidste år kører vi videre med træning i to spor: 
 
Minitræningen er for de mindste. Her er der fokus på at få nogle gode timer i skoven med leg, motion og lidt orientering efter kort. Minitræningen er for de mindste i alderen 5-7 år.  Her må man gerne have sin mor eller far med til når man skal have lidt hjælp til kort og kompas. 
 
Børnetræningen er for de største børn i alderen 8-10 år. Her er der fokus på orienteringsfærdigheder, men stadig med legende elementer. Derudover er fokus på at give børnene en god indgang til det selv at løbe i skoven. Hvis barnet ikke er helt uerfaren, kan det som udgangspunkt undvære mor og far som skygge. Enten løber man med en anden børneløber, en træner eller alene hvis man er tryg ved det område af skoven, posterne er sat ud i.
 
Vi glæder os til at komme igang. Håber også I gør det samme.
 
——————
 
Det er sjovt at være i skoven - så kom bare med. Se denne lille video om mini-og børnetræning i OK Pan https://www.youtube.com/watch?v=gvtOeA1cpOk
 

Og vinderen er...

Så blev årets Vintercup rundet af med finale arrangeret af Giacomo Frattari og Annemette Schmidt. Konceptet var inspireret af en tidligere Vintercup-finale: Alle fik tildelt starttid baseret på handicap. Første mand i mål vandt og inkaserede dermed 100 point. De første tre i mål var:
1. Holger Petersen
2. Rasmus Holm Andersen
3. Søren Skaug
Hurtigst af alle i finalen var Eskil Schøning.
 
Efter finalen kan Vintercuppen gøres op. Ikke mindre end 118 forskellige Pan-løbere (samt en hel del SOK-løbere) deltog i Vintercuppen. Flest deltog på 6. afdeling, der blev løbet i kælderen under Skejby. 
Den samlede vinder af Vintercuppen blev Søren Skaug. 
Søren var én af de fire, som løb ALLE afdelinger. Det samme gjorde nr. 2, 3 og 4 i den samlede stilling: Peter Kilden, Niels L. Andersen og Martin B. Pedersen. Sejt løbet og tillykke!
Søren kan se frem til at få sit navn indgraveret på den fornemme Vintercup-pokal. 
 
Finalebaner: Light - Classic
 
Resultater
 
 

Divisionsmatch 2018

Jan Billes billede.

 

Divisionsmatch 2018

 

 

Husk at melde dig til årets divisionsmatch. Sidste tilmelding er den 30. marts, og det er lige om lidt.

I år er det særlig vigtigt, at vi stiller med et meget stort hold, hvis vi gerne vil genvinde trofæet.

Der bliver hård konkurrence med stor og intens spænding.

Der er baner til alle niveauer og der er garanteret også en der lige passer til dig, uanset om du er gammel og garvet eller du lige er startet på at løbe orienteringsløb.

Skynd dig at melde dig til på O-service.dk og lad os ses i Nordre Feldborg Plantage den 8. april.

Det bliver uden tvivl rigtig godt, flot og hyggeligt.

Plan for postarbejde og fællesspisning

De seneste to år har mere end 80 forskellige klubmedlemmer hjulpet med postudsætning, postindsamling og fællesspisning ifm. tirsdagstræningerne. Tak allesammen!
Her er den nye plan frem til og med maj. Tag et kig på planen og se om du er sat på til en tjans. Man er velkommen til at bytte, hvis dagen eller tjansen ikke passer så godt.
 
 
/Trænerteamet
 

Resultater fra 8. afdeling af Vintercuppen

Jonas Munthe arrangerede 8. afdeling af Vintercuppen, som i denne uge bød på samlet start og uretfærdige gaflinger. Eskil Schøning var hurtigts på Classic, mens Casper Blakskjær løb med sejren i Light-klassen. Når der tages højde for handicap blev top tre:
1. Hans Petersen
2. Jakob Birkholm
3. Jesper Jønsson
 
Da det er de otte bedste løb der tæller i Vintercuppen, kan flere løbere efter denne afdeling smide et løb væk i den samlede stilling. Forud for finalen har Søren Skaug lagt sig i spidsen kun 11 point foran Peter Kilden.
 
I skrivende stund mangler der en arrangør til Vintercup-finalen i næste uge. Meld dig gerne på banen, hvis du har mod på opgaven!
 
Baner: Light - Classic (kommer senere)
 
Resultater
 
 

Bruserum

Herrenes bruserum

Der skal laves nyt gulv i herrenes bruserum, samt forskelligt andet vedligehold på Silistria.

Baderummet vil ikke kunne benyttes i 6 til 7 uger fra den 1. maj.

Der vil være lukket for alt vand på Silistria den 2.-3.-4. maj.

Vi er blevet lovet, at der er vand i resten af huset igen fra fredag eftermiddag, så det ikke burde genere Find Vej I dagen den 5. maj.

Der vil løbende blive informeret om arbejdet.

Tirsdagstræning

 

Tirsdagstræning med Giacomo

 

Tirsdag d. 27 februar havde vintercuppen besøg af journalist studerende Nanna Hansen.

Hun benyttede Pan træningen til at løse en opgave.

Resultatet  giver et godt indtryk af løbet kombineret med et interview med Giacomo.

Klik på billedet og se videoen.

Ekstraordinær generalforsamling

Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling

Der indkaldes til ekstraordinær generalforsamling i Orienteringsklubben Pan

tirsdag den 6. marts 2018 kl. 19.30 på Silistria.

Dagsorden:

1) Valg af dirigent

2) Forslag om ændring af klubbens love, således

  • I § 1 ændres ”Århus kommune” til ”Aarhus kommune”.

  • I § 3 ændres ”Danmarks Idræts-Forbund” til ”Danmarks Idrætsforbund”.

  • I § 5 ændres 2. punktum til "Når et medlem er kommet i kontingentrestance med mindst 2 måneder eller har pådraget sig anden gæld til klubben, ...." Det er fristen på 2 måneder, der er ændringen fra tidligere 3 måneder.

  • I § 7 ændres 1. punktum til: ”Klubbens regnskabsår løber fra 1. januar til 31. december.”

  • I § 10 ændres ”inden udgangen af januar måned” til ”inden udgangen af marts måned”.

3) Eventuelt

 

Baggrunden for forslaget om ændring af lovene er et ønske om at flytte regnskabsåret, så det følger kalenderåret. Det giver i flere sammenhænge en nemmere administration. Ændres klubbens regnskabsår, vil regnskabsåret 2018 omfatte perioden fra 1. november 2017 til 31. december 2018.

Dertil kommer nogle konsekvensrettelser, samt nogle sproglige smårettelser.


Forslaget blev stillet og vedtaget på klubbens ordinære generalforsamling den 24/1, men der var ikke de nødvendige 50 medlemmer til stede. Derfor var generalforsamlingen ikke beslutningsdygtig, og det er således nødvendigt med denne ekstraordinære generalforsamling.

 

 

Vel mødt.

Bestyrelsen.

Flere artikler...

  1. Klubtur 2018
  2. Resultater fra 7. afdeling af Vintercuppen
  3. International idrætspris
  4. Referat fra generalforsamling
  5. Nyt Klubtøj
  6. Ny rekord til Vintercup?
  7. Feminaløbet 2018
  8. Ny sponsor
  9. Indbydelse, 10mila 2018(S.U. senest 01.02.2018)
  10. Resultater fra 5. afdeling af Vintercup
  11. Husk tilmelding til 6. afdeling af vintercup
  12. Kom ud og løb Ida's baner på lørdag
  13. Generalforsamling 2018
  14. Resultater fra 4. afdeling af Vintercup
  15. Resultater fra Tour de France
  16. Pan Pop 2018, 19-21 Januar( S.U. senest d. 15/1)
  17. HUSK Generalforsamling 23/1
  18. Mange fik en god tur i skoven
  19. Kom i form efter jul og nytår
  20. Bestyrelses referat
  21. Træningsløb 2018
  22. Instruktion til Vintercup 3. afdeling
  23. Beretninger 2017
  24. Postarbejde og fællesspisning
  25. Træningsløb 2018
  26. Studietur til JWOC 2018
  27. Grumcup var grum
  28. Grumcup er tilbage!
  29. Resultater fra 1. afdeling af Vintercup
  30. Bestyrelsesreferat
  31. Startliste Vintercup 1
  32. Pan-Posten nr. 679
  33. Resultatliste fra lørdagscup den 8. december 2017
  34. Husudvalget informerer
  35. Instruktion til Vintercup 1 er opdateret!
  36. Kursus i brug af Condes
  37. Herrejulefrokost
  38. Resultater fra Vintercup Prolog (28. november 2017)
  39. Resultatliste fra lørdagscup 25. november 2017
  40. Vintercuppen
  41. Nyt referat
  42. Resultatliste fra lørdagscup 18. november 2017
  43. 9.000 kroner af Aarhus Idrætsfond
  44. Klubmesterskab resultater
  45. To brødre månedens løbere i september og oktober
  46. Quinn julefrokost 2017
  47. Efterårsturen 2017
  48. Styrketræning
  49. PAN Elite inviterer til opstartsmøde frem mod sæson 2018 d. 5/12
  50. Stærkt trænerteam under opbygning

Klubhus

Silistria
Ørneredevej 15
8270 Højbjerg 
T:  86 27 08 31
M: 29 73 47 18
CVR: 64040618

Sekretariat (ekstern kontakt)

Jan Bille
Mejløvænget 33
8381 Tilst
Tlf. og SMS:    29 73 47 18
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
MobilePay: 54878

Link

Kontakt_qr