2014.08.26

Bestyrelsesmøde tirsdag d. 26.08.14 kl. 19.30 - 22.15 på Sil

Vært: PerSkærmbillede 2014-07-13 kl. 19.52.49.png

Tilstede: Lone, Zenia, Kell, Kent, Per, Torben og Søren

 

Vm medaljerne skal fejres!

d. 28 august kl 20


Strategiske fokus punkter i 2014

- Inddrag flere medlemmer i klubbens arbejde

- Kommunikation til medlemmer og presse

- Flere indtægter

- Flere løb

- Fundraising

- Udvikling af trænerkompetencer + fastholdelse

- Rekruttering og fastholdelse

- Gode resultater, god træning, glade og tilfredse medlemmer


Diskussion:

 

  1. Feminaløbet - Kell + Lone

    1. Ny dato mandag d. 1. juni? dvs. på en hverdag. Søndag d. 10. maj er mange medlemmer ikke i byen….

Events4you vil gerne flytte datoen til mandag d. 1.juni. Den oprindelige dato ændres da mange af klubbens medlemmer væk på mors dag. Udfordringen er at det nu bliver en hverdag og folk bliver nødt til at tage fri, vi forsøger at få materiel til Aarhus søndag så der kan sættes op søndag.

Femina d. 1. juni i 2015 bliver en prøve og så ser vi om vi skal gå tilbage til mors dag igen i 2016.


  1. Udvide med et september løb i 2015 (vil vi det? hvor skal det afholdes? er det ok med en hverdag?)

Vi er positivt indstillet i forhold til at prøve at lave et efterårsløb i 2015. Det skal være tidligt september da der ellers bliver for hurtigt mørkt!

 

  1. Regnskab, et overblik - Kell + Tut

Overordnet set ser det fint ud og vi holder os inden for budget. Det ser ud til at Eliten og Ungdomsudvalget holder budget.

  1. Kan vi byde ind på nogle større løb i de kommende år? - Kell

Vi har ikke kendskab til hvad der er af løb de kommende år, som vi kan byde ind på.

Kell undersøger sagen.

 

  1. Klubmesterskab d.1. november

Bjarne Hoffman og pigergruppen står for arrangementet. Kent  kontakter Søren Strunge vedr søgning af skovtilladelse.


  1. 2019 - Lone

Århus Kommune har spurgt om vi har lyst til at lave WOC. Kommunen vil gerne være sponsorer. Århus kommune vil gerne have et sprint-VM. Vi laver ikke et VM efter det nuværende koncept!

Meldingen til Walther bliver at vi gerne vil høre mere, inden vi går videre.

 

  1. Medlemsaften? et emne kunne være, “Indtægter” eller måske noget helt andet? - Lone

Per tjekker om det kan passe med en aften inden Vintercuppen for at starte den op. Temaet bliver røverhistorier fra vintercuppen.

 

  1. Løbeskole - Zenia

    1. Status på foråret

Det gik godt med løbeskolen

  1. En løbeskole i efteråret?

Der er ikke kræfter til at lave en løbeskole i efteråret men der kommer formentlig en igen til foråret.

 

  1. Fonde - Jakob

    1. Opfølgning fra udvalgenes input

Jakob har skrevet nogle ansøgninger, som skal læses igennem inden de skal sendes afsted. De bliver sendt rundt til gennemlæsning.

  1. Næste step

 

  1. Lørdagscup med tidstagning og point? - Kent

    1. Forslag fra ungdomsafdelingen d. 22/11, 29/11 og 6/12. Idéen er, at en del af træningsløbet henvender sig til børn og unge.

Udmeldingen er at familieløbene ikke har fungeret optimalt, så det skal istedet laves til normale træningsløb med tidstagning. Ungdomsafdelingen skal stå for modtagelse og afrunding for familierne.

 

  1. “Fitnes i det fri”- Lone

Der er ikke kommet nogen til arrangementerne endnu.

 

  1. Medlemsspørgeskema - Kell

Intet nyt. Kell har ikke tid til at kigge på det det næste stykke tid. Håber på at få kigget på det medio september.

 

  1. Betaling for brug af kommunens skove - Kell

Vi har fået et betalingskrav på 750 kr til Djurslandsløbet i efteråret, baggrund se evt bilag 1

Vi afterventer og ser hvad der sker.

 

  1. Klubtur 2015 - Lone

Grethe og Henrik vil gerne arrangere klubturen igen. Der er et forslag omkring Thisted vandrehjem. 5-7.juni. Bestyrelsen vil gerne takke ja til tilbuddet.

 

  1. Flere medlemmer/fastholdelse?

To ideer:

1) Østkredsens bud på fastholdelse af unge mellem 20 og 30 år. Østkredsens venner har finansieret et projekt på Facebook, hvor der er træning 1 gang om

          ugen i parker eller bynær skov.!

          Gruppen har på små 2 mdr. fået godt 200 medlemmer.!

Træningstilbuddene bliver oprettet på facebook gruppen, hvor tilmeldingen også foregår!

Orienteering runners - Copenhagen”!

Konceptet kunne måske anvendes i andre større byer (Aarhus, Odense, Aalborg…)
2) Idé til træningsløb for at få flere nye med: Lange lette baner

 

Vi har et problem med at få indfanget og fastholdt de nye løbere, som kommer til tirsdagstræning.
En mulig løsning ville være at finde en håndfuld løbere, der kunne skiftes til at komme og tage sig af de nye. Lone prøver at høre nogle eventuelle. De to ovenstående ideer udskydes indtil vi har fået løst mere presserende udfordringer.


 

Opfølgning fra sidste møde - korte punkter:

 

  1. Vedligeholdelse dagen på Silistria - Kent

Der kom 10-12 personer, som fik ordnet en masse sager. Der skal lægges nogle fliser i løbet af efteråret. Der er behov for at vi gør det måske en gang om året. Der har været problemer med plads, da ungdomsafdelingen havde fællesspisning med 67 personer, men det er et mindre problem, som der ikke gøres noget ved lige nu.

 

  1. Kan vi finde en sponsor? (overført fra sidste møde da Per ikke deltog i mødet):
    Per snakker med Jens Christian om Tieto

Jens Christian har ikke nogen kontakt. Eliteudvalget kigger på sponsor muligheder

 

Info

 

  1. Nyt fra udvalgene:

 

  1. Løbsudvalg, herunder Påskeløb - Kell

Der er styr på skove til påskeløbene.

  1. Eliteudvalg - Tut

Der opgraderes især i herregruppen og vi kører videre med pigerne. Det går godt i eliteudvalget med både initiativer og resultater.

 

    18. Info stander, kom den i løbet af sommeren? :-)  - Kent

Vi skal minimum have en størrelse af A2 og højest A1.. Dette  kommunikeres  videre til Hans Vendelbjerg og Lasse Werling, som har budt ind på at lave den i fællesskab.

Evt.

 

Dato for næste møde: 28.okt