2013.05.28

Referat fra bestyrelsesmøde d. 28 maj klokken 19.30-22.15

Deltagere: Per Hjerrild, Lone Secher, Hans Vendelbjerg, Kell Sønnichsen, Kent Lodberg, Torben Utzon og Asbjørn Mathiasen (referat). Afbud fra: Zenia Mogensen

 

Til diskussion

 

Træningsdiskussionen d. 7 maj,Opsamling på diskussion,Ugekalender. Aftal mødedato, Lone

Der nedsættes en miniudvalg til at snakke med trænerne om forslagene. Lone deltager i mødet og tager måske en mere fra bestyrelsen med. Lone indkalder trænerne og træningsudvalgsformand   

 

Kompetence skema, Kell

45 har udfyldt skemaet. Generelt vil mange gerne hjælpe, men få vil være ansvarlige for noget. Der er mange af tordenskjolds soldater, og desværre få overraskende svarere. Når det gælder at arrangere åbne løb, så er vi rimeligt godt dækket ind. Asbjørn sender en rykker med en uges frist ud på mail, Facebook og hjemmeside. Kell sender email-adresserne til Asbjørn, så der kan være personlige henvendelser.

 

Ungdomsafdelingen, Lone

50 børn til træningerne om mandagen. Det er en mulighed at flytte på træningerne, så de fordeles over to dage. Dette diskuteres i forbindelse med træningsdiskussionen, der afholdes snart.

Udvalget vil desuden gerne lave et skolemesterskab i september.

 

Ansvarlig for træningsløb?

Lone kontakter de af bestyrelsen foreslåede kandidater til posten som ansvarlig for træningsløb.

 

Ny klubtræner, Palles afløser?

Det kunne være en mulighed at dele mere mellem en teoretisk ansvarlig og post-udsættere og -indsamlere. Lone kontakter de af bestyrelsen foreslåede.

 

Regler for booking af materiel, Kell, præsenterer de nuværende regler

Bookingen foregår i en google-kalender, der kan tilgås via hjemmesiden. Kell, Kenneth, Asbjørn, Michael KS m.fl. kan oprette bookinger i systemet. Både dem der afleverer materiel og dem der skal bruge det bagefter skal være opmærksom på at aftale aflevering. Fremover skal man være mere opmærksom på at angive navn og telefonnummer på dem der lejer udstyret. Kell skriver ud til ansvarlige.

 

Opfølgning på “Knæk koden” Kent

Godt forløb. Både lærerigt og hyggeligt. En god målgruppe, der ofte bliver overset. Rimelig store niveauforskelle. Der var 6 tilmeldinger, der ikke fik en plads på kurset. Værd at gentage, men det sker ikke lige med det samme.

 

Fælles kørsel (bus) til divisionsmatch d. 23/6?

Et slag på tasken er at det koster 4.000-5.000 at leje en bus, og det er usikkert hvor mange der vil benytte den. Bussen er derfor lagt på is. Asbjørn skriver en påmindelse om deltagelse i divisionsmatchen og husker medlemmer på at de kan henvende sig til ham, hvis de skal have hjælp til at koordinere transport..

 

Klubtelt - hvordan sikre vi, at det kommer med? Kent

To muligheder: Enten bedre koordinering af hvem der tager teltet med. eller en ansvarlig, der tager det med hver gang i en periode. Fra spørgeskemaet er der en ansvarlig, som vil blive kontaktet.

 

Koordinering af kørsel

Det skal være tydeligere at der er kørselsmuligheder. Det vil være fornuftigt med et sted, hvor man kan angive at man mangler kørsel, men det virker umiddelbart bureaukratisk. Det er godt at angive på o-service, hvis man har brug for kørsel eller har ekstra pladsen. Asbjørn skriver en ”hvordan kommer jeg ud at køre” på introduktionssiderne på hjemmesiden. Asbjørn finder en ansvarlig for kørselskoordinering for løb, der ikke er danmarksturnering.

 

Find vej i for udfordringsløbere,OverblikDetaljeret beskrivelse Lone

Jonas M og Niklas I vil gerne lave noget night trail. Det skal koordineres med udfordringsløber-konceptet, der er udviklet DOF. DOF står derunder for markedsføring. Arrangementerne afholdes i efteråret og noget af overskuddet bliver øremærket til et herresatsningsprojekt. Lone har rettet henvendelse til DOF for at høre hvad de mener om at afholde løbene uden løb med kort.

 

Info tavle foran Sil? Hans

Anne har stillet forslag for at sætte infotavle op ved dæmningen. Information om klubben og dens arrangementer. Størrelsen skal være A2 eller lignende. Hans kontakter Lasse Werling for at høre om tidligere tegning af tavlen.

 

 

Opfølgningspunkter fra sidste møde

 

Finansiering af “Find vej i” foldere

- Der er ikke længere tilskud - Hans har talt med kommunen

- evt alternativer, QR koder, forslag til tekstKent

I stedet for at have standerne med follere, så skal vi fremover have en stander med information (lamineret papir) og en QR-kode, hvor der åbne en folder med kort, når man scanner den. Opløsningen på kortet skal være lidt lavere for at kortet kan åbnes.

 

Forsikring? Hans

        Det vil koste meget at løsøreforsikre. Hans får nogle flere tal på lidt mindre værdier, hvorefter det genovervejes af bestyrelsen.

 

Har alle haft kontakt til de tildelte udvalg? - reaktioner?

          Kontakten til udvalgene fortsættes.                 

 

 

Info punkter

 

Femina, Lone

Ca. 2600 deltagere, hvilket er lidt mindre end sidste år. Igen fantastisk indsats af klubbens medlemmer.

 

Breddeudvalgets nyhedsbrev

Læs selv

 

De 96 poster + startpunkter i Marselisborg er nu malet og repareret. Risskov mangler. Kent

Kent har ordnet en masse poster i Marseliborg. Godt arbejde! Risskov står for tur.

 

 

Eventuelt

Klubledermøde Nordkredsenhvem vil med d. 11. juni?

Lone og måske Hans deltager i mødet.

 

PAN-posten

Deadline er udskudt til d. 15. juni.

 

Indretning af den lille stue

Der er for meget opbevaring af materiel i den store stue. Det blev diskuteret om man kan benytte gangen til det i stedet, men der er også problemer med dette.

 

Næste møde: d. ?

Den 2. juli

 

Punkter til næste møde

  • Opfølgning på kompetenceskemaet.
  • Motionsevent: mødested eller motionsindustri?artikel fra "Udspil" DGI Magasinet nr 3, marts 2013